En solig dag med fina elvira!



Gick upp vid nio och klädde på mig och åt frukost. Vid elva tog jag och elvira bussen till Lund! Har haft en toppendag och fick till och med lite saker med mig hem. Köpte en forlänk från TopShop, en tröja från Gina, Spotify i en månad och en Parfym.
Nu sitter jag och bloggar medans elivra ligger på golvet och äter godis, haha.
Men nu ska jag återgå att umgås med fina ellebelle!

Hoppas ni har haft en lika underbar dag som jag, pusss!


tiiips.

Satt och tänkte och kom på att jag har lite tips jag kan skriva ut här på bloggen.
1. Ansiktsskrubb
Ingredienser:
1/2 citron
Socker, väljer mängd själv!
Blanda ihop ingredienserna och WOLLA du har en ansiktsskrubb!
2. Bus-fläckar
Använder brun utan sol och är trött på ränder och ojämnhet?
Isåfall ska du antingen ta tandkräm med en blekande effekt och applicera på de ställen du är ojämt brun. Det andra tipset är att ta lite bakpulver och blanda ut med vatten och sen applicera. Låt båda alternativen verka i nån minut!
Sen TADA, puts väck!
3. Påsar under ögonen ?
Om du ofta har påsar under ögonen så är ett tips att ta två teskedar, lägg dem i frysen så att dem blir iskalla och lägg dem sedan under ögonen.
4. Torr hud
Har du torr hud så ska du ta en avokado, gröpa ur den och mosa innehållet. Lägg det sen som en mask i ansiktet och låt de verka i 20 min.
5. Få till dem perfekta ögonfransarna
Om du har svårt att få till dina ögonfransarna med din ögonfransböjare? Isf kan ett tips vara att värma "böjaren". Håll den under hårfonen några sekunder och använd den sedan.
Puss och Kram !

solig start på helgen/påsklovet!

Fick gå hem tidigare från skolan idag, mådde inte bra. Hade jätte hög puls och var varm..
Mår lite bättre nu när jag sitter i solen och dricker isvatten, försöker ignorera min puls som slår i hundranittio!
Aja, känns skönt att vi är lediga och att det snart är påsk hihihi!
Klänningen som jag ska beställa till lärarmiddagen är från nelly.com och ser ut såhär:
hoppas dem får in den i min storlek snart, annars beställer jag en M och syr upp den för jag har blivit totalt kär i den.
pusssss

back to alice.


-random bild.

Då har man precis spelat in ännu en videooooo och känner mig riktigt nöjd! Få se om jag slänger upp den på bloggen.
Idag har jag ridit med Sofie och haft allmänt trevligt. Annars har jag bara varit i skolan och haft lektioner, helt ok! Imorgon är det fredag OCH PÅSKLOV, YESYESYESYES!! Kommer säkert hända massa kul saker, tex som att jag har betäääämmmt mig för att jaga påskharen, varför inte lixom? Han har ju godis ;)

Nemen jag och Alle har kommit fram till att vi ska träna som attan hela påsken, kommer bli kul!

Hoppas ni har et bra allaaaa, pusss!

Sofie är i farten.

heejsan alla på alice blogg, läget?
här är det bara bra, tog tillfället i akt att skriva ett litet inlägg på alice fiiiiinnnnaa blogg hehe
Alice du och jag har varit vänner en lååång tid nu men redan vid först gången vi träffades så kändes det som vi hade känt varandra i evigheter. Det käns verkligen som om att jag är en i din familj och du en i min. vi kommer alltid vara bästa vänner och när jag säger alltid så menar jag det! Du var den som stod vid min sida när det blev jobbigt hemma, du är den jag alltid kan prata med om allt. Ibland kan jag tro att du är en tanke läsare eftersom att du alltid ser på mig när jag har en dålig dag eller något är fel. Då finns du alltid där för mig och står vid min sida! Jag kommer alltid stå vid din sida mitt hjärta. Du är allt en vän ska va!  Älskar dig något så grymt mycket maggan och kommer alltid att göra!
Puss på dig min älskde vän
bästavän kompisen

tjenixen!




Då var många dagar av hårt arbete och stress klart, 2 prov idag och ett på fredag. Har också haft NP i NO, gick helt ok.
Tänk att när man gick i 6:an typ så var ett prov typ JÄTTESTORT för en, men nu har det fan blivit en självklaret VARJE VECKA.. isch!
Menmen, jag lever!! Nu ligger jag på min säng och har precis käkat, gytt. Tänkte lägga ut lite bilder på klänningar jag funderat att ha på skolavslutning/lärarmiddag senare ikv.

Hörs ikv, pussssss!

Var har Alice varit? ...

Det var ett tag sen sist, eller? Haha.
FÖRLÅT!!! Jag ska skärpa mig, promise!
Har haft mycket i skolan och mycket att göra med hästen.

Idag har det varit en ganska chill dag, hade nationella på morgonen i NO och hela eftermiddagen spela vi volleyboll mot lärarna. Vi kötta dem totalt, piece of cake!
Nu sitter jag och chillar i soffan och ska snart dra mig bort till Skurup, sen ska jag ut och jogga en runda!

Imorgon ska vi ha volleybollturnering, TAGGGGGAAAA!!!

Hoppas ni inte har gett upp min blogg för nu är jag igång igen, haha PUSS!!


RSS 2.0