Som lovat!

För ett tag sedan lovade jag en läsare att jag skulle skriva och visa er mer om min häst, adina. Jag tänkte även berätta lite allmänt om mitt ridintresse och de olika hästarna jag haft.
Det började som för många andra på en ridskola. Varje sommar arrengerades det ridäger och massa andra roligheter! På den ridskolan lärde jag mig massor, där fick jag hela min grund till min ridning idag. Jag har haft en del sköthästar. Jag red även hos en kompis, där hade jag dom bästa sommrarna i mitt liv!
När jag äntligen hade blivit så stor att jag kunde a ansvar för en egen ponny, så började vi åka ut och kolla och ringde på en mass annonser.
Det fanns en häst, som jag fastnade för direkt. Han hoppade som en jävla gud och kunde bokstvaligt talat gå hur långt som helst. Men jag var med om en ganska otäck ridolycka som jag har berättat om förut som gjorde att vi fick lämna tillbaka honom... Den dagen gick min värld i bitar :( Min första ponny, ja min stjärna fick jag lämna tbx. Jag hade en hyrhäst som några kompisar behövde hjälp med efter de, men det var inte samma sak som att ha en egen häst. Så vi började leta igen och hittade då min lilla guldklimp, Carmen! Hon var speciell, väldigt het men en underbart rolig att rida. Hon var eller blev, jättefin i dressyren och hade ett jättefint sug och språng på alla hinder!
Men det tog inte så värst lång tid innan jag hade blivit för lång för krabbaten.. Efter jag hade haft henne hade jag ett uppehåll på ca 1,5 år! Det var det jobbigaste året i hela mitt liv ska jag säga er. Jag sa till mamma att jag inte klara det längre och det var då hennes kompis erbjöd sig att jag kunde få rida hennes häst några gånger i veckan. Jag tackade såklart ja och red henne ett bra tag, denna hästen är nämligen Adina och ägaren sa efter ett tag att vi  kunde hyra henne, blev skitglad!! Men jag ville gärna ha henne som egen häst.. så vi fråga om vi fick köpa henne och idag är hon min! Är fruktansvärt glad att jag fick köpa henne, tack! 
Adina, hon är väldigt het och framåt. Hon har tävlat hög dressyr och även hoppning. Jag fastnade mest för henne i dressyren, då hon kan i princip allt. I hoppningen övar jag mycket på att få tillbaka henne och behålla hennes lugn. Däför har jag fått ett tips att man ska börja hoppa lågt och när hon"vant" sig vid de ska man höja! Det har funkat för mig! Häst nummer 1:
 
 
 
Häst nummer 2: 
 
 
 
Häst nummer 3, adina: 
 
 
rund och fin efter bete ;)
 
 
 
 
-älskar dig min pärla! 
 
såhär såg min arm ut efter olyckan Marcello, uusch..:/ : 
 
 
hoppas detta var något ni uppskatta, kommer mer! 
 
puss
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0